Nå kan du varsle Viva om feil på nett

Feil og mangler på vann og vannkvalitet er en av tingene du nå kan varsle om på nett.

Feil og mangler på vann og vannkvalitet er en av tingene du nå kan varsle om på nett. Foto:

Artikkelen er over 2 år gammel

Viva IKS innfører nå en nettportal hvor innbyggerne enkelt kan melde fra om feil.

DEL

LIER: Ved å gå inn på Vivas (Vestviken interkommunale vei, vann og avløpsselskap) nettside og velge «Melde feil», kan du enkelt melde feil og mangler på vei, vann, avløp eller veilys.

– Dette kan typisk være at våre kunder, oppdager hull i veien, mørke gatelys, misfarget vann, feil på kumlokk og så videre, sier kommunikasjonsansvarlig Siw Anett Enerud i en pressemelding.

Rask behandling

Å melde om feil gjøres enkelt via å klikke i kartet for så å søke opp adressen, eller klikke rett i kartet.

– Når meldingen kommer til Viva IKS, vil vi ta tak i den og sørge for at saken behandles. Dersom saken gjelder noe som må rettes raskt fordi den kan medføre fare eller betydelig hindring, ber vi dere selvsagt ringe vår døgnåpne vakttelefon, sier Enerud.

– Vi mener dette vil gi innbyggerne en enkel og grei måte å komme i kontakt med oss, samtidig som vi får et godt behandlingssystem sier Øystein Borgen, leder for forvaltningsavdelingen i Viva IKS.

Selvbetjening

Viva har tidligere innført et system for gravemeldinger og «Min eiendom» hvor kundene enkelt kan ha oversikt over sitt eget vann og avløpsforbruk.

– Det er viktig at alle våre kunder, både innbyggere og utbyggere får enkel tilgang til selvbetjeningsløsninger i sin dialogen med Viva IKS. På den måten blir vi mer effektive også, sier Enerud.

Artikkeltags