Ulemper for folk flest - egne ordninger for toppolitikere og byråkrater

Lars Haugen

Lars Haugen

Av
Artikkelen er over 1 år gammel
DEL

BuskerudbyenSamarbeidsprosjektet Buskerudbyen har eksistert i mer enn 10 år.

Lier kommune har dessverre hele tiden vært et lojalt medlem.

En av hovedhensiktene med Buskerudbyen er å redusere bruken av personbiler.

45 bomringer

Dette gjøres ved å anlegge cirka 45 bomringer i Drammen og omegn.

Parkeringsrestriksjoner er et annet virkemiddel for å få folk flest til å ta bussen og ikke privatbilen.

En massiv kampanje i media, herunder bruke av medlemskommunens kommunikasjonsrådgivere (dette er ganske mange mennesker), skal få innbyggerne i Nedre Buskerud til å tro at hverdagen blir enkel med bompengene.

En av de aller fremste Buskerudby-tilhengerne er Liers Høyre-ordfører Gunn Cecilie Ringdal.

Fordelene med sykling og ulempene med bilkjøring promoteres ukentlig i Drammens Tidende.

Egne parkeringsplasser

Som ordfører er ordfører Ringdal (H) en del av ledelsen i Buskerudbyen.

Ringdal (H) har videre latt seg velge til nestleder i ATM-utvalget (Buskerud-byens styre). Det innebærer at Gunn Cecilie Ringdal (H) er en del av Buskerudbyens toppledelse.

Det fremstår da som påfallende at det pr. 26. mai 2018 fortsatt er reservert egne parkeringsplasser for Liers ordfører og Liers rådmann rett ved inngangsdøren i Lierbyen sentrum.

Ringdal (H) har vært ordfører siden medio oktober 2015.

I Buskerudbyen og i Lier Høyre synes det fortsatt å være stor forskjell mellom liv og lære.




Skriv ditt leserbrev her «

DELTA I DEBATTEN! Vi oppfordrer leserne til å bidra med sine meninger, både på nett og i papir

Artikkeltags