En «matemagisk» annerledesdag

Moro med matte:  Martine Tuli Wang (t.v.), Ingrid Iversen, Selma Brandbu Larssen og Sivert Knutheim.

Moro med matte: Martine Tuli Wang (t.v.), Ingrid Iversen, Selma Brandbu Larssen og Sivert Knutheim. Foto:

Artikkelen er over 2 år gammel

– Det beste var å jobbe sammen med elever fra andre trinn.

DEL

Nylig ble det arrangert annerledesdag på Høvik skole, hele dagen var satt av til matematikk.

«Matemagisk»

Alle skolens 810 elever var med, og fikk jobbe på en litt annen måte en de gjør til daglig. Denne dagen var nemlig alle delt inn i aldersblandede grupper.

Elever fra 1.-5. trinn jobbet sammen i grupper, og det samme gjorde elevene på 6.-10. trinn.

I løpet av dagen var de innom tre ulike stasjoner hvor det foregikk «matemagisk» arbeid i ulike former. Det var spill, kreativitet, samarbeid og problemløsning.

Ville helst vært ute

Martine og Ingrid fra 4A var på gruppe med Selma og Sivert fra 5A på jakt etter de rette bokstavene.

Her var det om å gjøre å løse matteoppgaver for å komme fram til riktige bokstaver, som til sammen utgjorde et løsningsord.

– Det beste med denne dagen har vært å jobbe sammen med elever fra andre trinn. Og så var det litt dumt at stasjonen som skulle vært ute ble flyttet inn på Torget på grunn av dårlig vær, for det er gøy å ha skole ute, sier de fire.

Og når de jobber videre med bokstavene ser de at det nærmer seg en setning som ser ut til å være riktig løsning.

ANNERLEDES MATTEOPPGAVE: Her var det om å gjøre å løse matteoppgaver for å komme fram til riktige bokstaver, som til sammen utgjorde et løsningsord.

ANNERLEDES MATTEOPPGAVE: Her var det om å gjøre å løse matteoppgaver for å komme fram til riktige bokstaver, som til sammen utgjorde et løsningsord. Foto:

Artikkeltags