Lierposten styrker seg digitalt

Sosiale medier er en viktig del av den digitale utviklingen. Lierposten ønsker å være synlig, både på PC, mobil og i de sosiale mediene.

Sosiale medier er en viktig del av den digitale utviklingen. Lierposten ønsker å være synlig, både på PC, mobil og i de sosiale mediene.

Av og
Artikkelen er over 4 år gammel

Lierposten blir mer og mer en dagsavis selv om papirutgaven fremdeles vil komme ut én gang i uken. Hvordan kan vi bli bedre digitalt?

DEL

Medietiden digitaliseres mer og mer. Det stilles større krav hurtige produksjon av nyheter, og det stilles stadig større krav til å mate lesere med nyheter uavhengig av ukedag og kontortid.

I en redaksjon med få ansatte som i hovedsak jobber for å lage en papiravis er det klart at det er en ekstra utfordring å oppfylle disse kravene. Likevel ser vi gledelige tendenser i den digitale verden.

Forrige uke kunne Amedias offisielle tall konstatere at Lierposten styrker seg på nettet. Både på PC og mobil.

Blant PC-brukere hadde vi en økning på 44 prosent av trafikken sammenliknet med de tre foregående månedene. Det er ikke til å legge skjul på at det er snakk om «bare» 602 unike brukere i snitt per dag, men likevel en god økning på 185 flere per dag. Dette er også nest best blant alle Amedia-avisene, sett ut i fra prosent. Sett ut i fra på en økning i faktiske unike brukere lå vi på en 27. plass forrige uke, men det er ikke så galt med tanke på at det er ytterligere 50 aviser bak oss på den lista. Mange taper også lesere.

De peneste tallene har vi på mobil. Der har vi hele 94 prosent økning i forhold til snittet, og det er ikke bare best i Buskerud, men det er best i hele landet blant alle Amedia-avisene. Det er fortsatt tatt i betraktning at vi ikke har høye klikktall, men tendensene er der og det må vi i Lierposten ta vare på. En økning fra 193 unike brukere til 375 unike brukere i snitt per dag på mobilen viser at det er potenasiale for å styrke seg enda mer sett utifra befolkningsantallet i Lier kommune.

Klarer vi i Lierposten å fortsette med dette? Vi håper det.

Denne ukens papiravis er den siste du leser i sitt format og utseende de siste årene. Fra og med neste torsdag vil Lierpostens papiravis framstå i en helt ny drakt. Innholdet vil fremdeles være det samme, og innholdet skal selvfølgelig ikke bli noe dårligere. Men selv om vi i redaksjonen fremdeles har mer enn nok med å produsere en god nok papiravis, må vi strekke oss lenger digitalt.

Vi har stadig bedre tall, vi får stadig bedre tilbakemeldinger på at nettavisa vår har bedret seg, men vi kan også bli enda bedre.

Derfor ønsker vi i Lierposten stadige tilbakemeldinger fra dere lesere. Tilbakemeldinger på hva dere setter pris på, og tilbakemeldinger på hva dere mener kan gjøre oss enda bedre digitalt. Lierposten leverte et rekordopplag i fjor. Likevel taper vi penger som alle andre i denne bransjen. Disse må hentes gjennom nye kanaler, og det å styrke oss digitalt blir det viktigste for framtiden. 

Hva kan Lierposten være best på? Er det lokale hendelser, lokale arrangementer eller unike lokale historier? Eller er det bildeserier og videoinnslag som lokker lysten din til å klikke? Fortell det til oss. Fortell oss hva du vil ha, fortell oss hva du liker og fortell oss hvordan Lierposten kan bli den beste lokalavisa for deg – også digitalt.

Artikkeltags